Sikkerhed til søs

Materialer fra Søsportens Sikkerhesråd ligger i klubhuset, men kan også hentes her. Materialerne anvendes bl.a. i vores kajakkursusmateriale:

"Om kulde og beklædning til søs"

"Om rednings- og svømmeveste"

"Om sikkerhed i kano og kajak"

Søsportens Sikkerhedsråd har andre materialer, som vi bruger. Det drejer sig bl. a. om folderen "Love og ret på vandet" og "Om vejr og bølger"
Folderne ligger i klubhuset, men kan også hentes hos:

Søsportens Sikkerhedsråd

Ny roer

Nye medlemmer er altid velkomne
Er du interesseret i at ro kajak, skal du have erhvervet EPP pas niveau 2 for at låne klubbens kajakker. Du kan få passet ved at deltage og bestå et kursus her eller andre steder i landet.
I Tønder afholdes traditionelt kursus om foråret. Kursusprogram for 2022 kommer snart.
Man skal kunne svømme 600 m, når man starter på kurset. Brug evt. svømmeattest
Se gode råd om beklædning til højre på siden

Kajakkursus 2013
 Mette instruerer på kajakkurset forår 2013

Årligt kontinget
Junior, fra 13 år
til og med 17 år
400 kr
Senior, fra 18 år 1200 kr
Par inkl. børn
til og med 17 år
1800 kr
Passive medlemmer 250 Kr
Hent indmeldelsesblanket

Gode råd om beklædning til kajakroere.:

- Inderst bør man have et svedtransporterende lag, der holder kroppen tør. (langærmet t- shirt – fx skiundertrøje, lange skiunderbukser, shorts)

- Yderst (og afhængigt af vejret) gerne noget vind- og vandtæt, men samtidigt svedtransporterende.(Regntøj, løbejakke/buks, softshell)

- Og der imellem (vejrafhængigt) et tyndt lag fleece eller uld til at give varmen.

Altså den samme påklædning som man anvender ved løb og cykling, men det er som sagt meget afhængigt af vejret den pågældende dag. Dvs. det skal ikke være bomuldstøj.

Vi anbefaler, at man venter med at købe til man finder ud af, om kajakroning er noget for én.

Fodtøj har ingen anvendelse i kajakken, - så kan du ikke lide tanken om "bare tæer", kan du evt. tage et par uld/skisokker/ billige badesko på.

Du skal tage håndklæder og et sæt skiftetøj med!

Ved solskin: Kasket, solbriller, solcreme

Tønder Roklub, Wegners Plads 4, 6270 Tønder